ОСББ – не просто альтернатива ЖЕКу. Це можливість вирішувати долю будинку, самостійно розпоряджатися спільною власністю, отримувати дохід від оренди приміщень і використовувати його на потреби мешканців, проводити якісні ремонтні роботи, вибирати підрядників і економити на комунальних послугах.
Переваги ОСББ настільки очевидні, що все більше людей замислюється про них. Розглянемо алгоритм створення ОСББ.
7 етапів організації ОСББ
Підготовча робота
Насамперед варто сформувати ініціативну групу, що включає мінімум 3-х власників квартир. Їм слід ознайомитися з вимогами законодавства та іншими важливими питаннями (функції голови, правління і т.п.), утвердитися в намірі створити ОСББ.
Інформування сусідів
Сповістити сусідів про створення ОСББ потрібно не менше ніж за 14 днів до установчих зборів. Список власників квартир можна отримати у відділенні Державної реєстраційної служби. Повідомлення надається особисто під розписку або надсилається рекомендованим листом. У повідомленні вказується дата і час зборів, його ініціатор і порядок денний.
Підготовка до установчих зборів
Перед зборами варто неформально поспілкуватися з власниками квартир, проінформувати про майбутню подію, розповісти про всі переваги створення ОСББ. Озбройтеся чіткими аргументами “за”, тому що опір вашій ініціативі точно виникне.
Проведення зборів
Установчі збори проводяться в кілька етапів:
- Реєстрація учасників (для кворуму необхідна явка понад 50% власників).
- Вибір голови зборів, лічильної комісії.
- Власне голосування.
Насамперед голосують за створення ОСББ. Якщо 2/3 зареєстрованих учасників “ЗА”, ОСББ може бути створене. У цьому випадку вибирають назву, голови, бухгалтера, склад правління, ревізійну комісію і стверджують Статут.
Реєстрація ОСББ
Голова подає документи на реєстрацію юридичної особи до районної державної адміністрації. Необхідні список членів ОСББ, Статут, протокол зборів (оригінали), реєстраційна форма. Реєстрація займає не більше 3 днів. Після закінчення видаються свідоцтво юридичної особи, реєстраційні картки, завірений Статут.
Постановка на облік
ОСББ необхідно поставити на облік в органах державної статистики, в податковій. Також знадобиться виготовити печатки, штампи, відкрити рахунок в банку.
Передача будинку в управління
Останній крок – передача будинку від ЖЕКу або забудовника на баланс ОСББ, укладення договорів з обслуговуючими компаніями. Доведеться вирішувати питання і з прибудинковою територією – оформити право власності на землю або орендувати її, в чому допоможе онлайн сервіс для ОСББ з мобільним додатком, з можливостями якого можна ознайомитись на офіційному сайті сервісу osbb.work.
Можливі складності при підставі ОСББ
Створення ОСББ – процес непростий. Далеко не всі сусіди ініціативні або хоча б лояльні до змін. Вже на перших етапах виникнуть проблеми комунікації: люди працюють, займаються своїми проблемами, відпочивають – знайти зручний час для спілкування практично неможливо